Hit the Playlist - Karma Rider plus Screencaptures

One thing I really love about Karma Rider is the songs they have in the series! First there is the main themesong and subtheme sung by Herbert Wu and secondly, a background song sung by Fiona Fung.

***IF you guys know anywhere with the English Translation of these songs, please tell me!!!

"Understood" - Hubert Wu
Music credit: joyrich004@http://www.youtube.com/user/joyrich004
Lyrics credit: hyn@http://hyn5-hyn5.blogspot.ca/

明白了 《師父.明白了》 主題曲 - 胡鴻鈞

作曲/編曲: 葉肇中
填詞: 黃厚霖
監製: 鄧智偉/葉肇中

緣未到 或者等不到 但我知道
在世間 浮沉中總命數
緣續了 但痛苦淚流 把笑容消耗
明白了 放下了 等於得到

*塵俗當中有太多人 相識過愛不到
人生路 緣和怨亦有一天衰老
月與影相好 離別那個代價高
逃不掉那清早

情或愛 是否可終老 未會相告
俗世中 情長短早有定數
含著笑 扮作不在乎 比眼淚恐怖
凡事也注定了不需苦惱

Repeat *

Da Da Da Da... 能放低先可開竅
Da Da Da Da... 能理解愛恨那需要
Da Da Da Da... 得不到也沒缺少
Da Da Da Da... 成長了 明白了

Thoughts: When I first heard of this song, the themesong's of "Come Home Me Love", popped into my head.  I thought their tune was pretty similar, though now that I had listened to both songs, the instruments in the background and singing style makes it different.  Meh

Anyways, I really really love the song!  I think it's very soothing to listen to.
"Transformation into a Butterfly" - Hubert Wu
Music credit: joyrich004@http://www.youtube.com/user/joyrich004
Lyrics credit: hyn@http://hyn5-hyn5.blogspot.ca/

化蝶 《師父.明白了》 插曲 - 胡鴻鈞

作曲: hocc@goomusic
填詞: 黃偉文

墳前沒有花 容我撥開沙土 用眼淚種些吧
長埋是你嗎 何以未講一聲 就撇下我回答吧

上次匆匆一別 還約了 結伴去共你遇上那道橋
約定了 改不了 縱使 到此時你的心不再在跳
共你快將相會了 重回那一秒

*如何回到當時 猶如情侶熱戀的那時
記憶可以 幻作一對蝴蝶飛舞在時光深處
荼蘼紅過都變枯枝 血肉之軀會沒法保持
唯獨春天可以給記住 (蝴蝶苦戀花那魂魄也願意)

樓台又架起 含笑洞悉生死 越過另有天地
長眠沒有起 時間若推不翻 就化蝶去遊故地

六呎荒土之下 還有你 約定了下世共我更傳奇
最後那一口氣 吐出 我當時未講的一句愛你
頓覺遍體輕易會飛

Repeat (*)

如何回到當時 拿回時間逆轉的鑰匙
記憶可以 縱使此際神傷不已 亦曾經春至
凡人無法聽見的詩 種在心中萬劫不移 我知

如何回到當時 猶如情侶熱戀的那時
記憶可以 幻作一對蝴蝶飛舞在雲海深處
荼薇紅過都變枯枝 血肉之軀已沒有意思
靈魂也可共處

Thoughts:  The original song was actually done by Denise Ho.  I have not heard her version yet so no comments on that.

While I like the themesong, I personally like the subtheme more!  Maybe it's because it's the song that will start playing throughout the series?  That's why I am more use to it?  Dunno but like the themesong, I think this one is also very soothing to listen to.  Maybe because the pace is faster, that's why I prefer it over the themesong :)
"The Lucky One" - Fiona Fung
Music and lyrics credit: Jordan Hui@http://www.youtube.com/channel/UCphYetdWLxMpbKsIhqic1XQ

作曲:陳光榮
作詞:馮曦妤
編曲:陳光榮

Lyrics:
從未怕我會失禮 為我勞苦都不計
還在說我如上天賞給你的獎勵
其實我那算寶貴 尚有你寵先珍貴
眼看今天一切統統都靠你先可發揮

就算翻天風雨蓋過我
攻擊批判都很多
不管怎樣也有你
陪著我 再痛苦撐得過
未見得位位都會愛我
在這個世界 偽裝的很多
誰似你會講真話幫我 感激鞭策我
來讓我 送給你 這闕歌

從未怕我會失禮 為我勞苦都不計
還在說我如上天賞給你的獎勵
其實我那算寶貴 尚有你寵先珍貴
眼看今天一切統統都靠你先可發揮
就算翻天風雨蓋過我
攻擊批判都很多
不管怎樣也有你
陪著我 再痛苦撐得過
未見得位位都會愛我
在這個世界 偽裝的很多
誰似你會講真話幫我 感激鞭策我
就算出錯 未放低我

就算翻天風雨蓋過我
攻擊批判都很多
不管怎樣也有你
陪著我 再痛苦撐得過
未見得位位都會愛我
在這個世界 偽裝的很多
誰似你會講真話幫我 感激鞭策我
被你愛心栽種 現今終於結果
來讓我 送給你 這闕歌

Thoughts: At first, I thought this was sung by Cilla Kung or something since she is a singer.  Turns out though, this is an old song sung by Fiona Fung.  I love this song alot and when it was playing in episode 14, I was just crying my eyes out (spoiler alert!).  I liked how they kept this song for the scenes between Cilla and Owen and the subtheme was kept for Priscilla and Raymond.  So which ever song starts playing, you'll know which couple it is :)

MORE thoughts will be shared soon on "Karma Rider".  All I can say now is that I LOVE it!  For those who're not watching anything and wants something to watch, go watch "Karma Rider" man.  The story build-up is quite good.....and the idea is quite refreshing, not like the usual series we get nowadays.  So GO FOR IT! :)

Enjoy the Screencaptures Below

0 comments:

Post a Comment